Határtalan természet, ezeréves kultúra...

alpannonia® hard

Tapasztalt túrázó vagy és szereted a kihívásokat? Téged vár az alpannonia® hard 10 natúrparki körtúrája 12 km és 56 km közötti távokkal itthon és Ausztriában! Körtúránként változó intenzitású kihívások közepette fedezheted fel a Kőszegi-hegység és az Írottkő Natúrpark kevésbé ismert szegleteit. Olyan varázslatos, érintetlen, civilizációtól távoli területekre kalauzolunk, ahol még a madarak is másképp dalolnak. A körtúrákat kizárólag GPX fájl használatával tudod teljesíteni.

1. alpannonia® hard - Kőszeg panorámakör (kb. 17 km)

Egy csokorba szedtük a városra pazar kilátást biztosító körülbelül 10 panoráma pontot: a Mentőállomás felett, a Kincs-villa alatt, a Kálváriánál, a Trianoni keresztnél, útban a Szulejmán-kilátóhoz, a Szultán-dombi szőlősök, a Szulejmán kilátó, Poncichter-szőlők, Óház-kilátó, Pogány felső útja, Kövi-gyümölcsös, Kövecses-dűlő, Csőszház utca.

Túraleírás, gpx fájl

2. alpannonia® hard - Muflonok nyomában (kb. 29 km)

A túra hossza és tematikája okán a komolyabb túrázók és természetkedvelők választása lehet, hiszen bár a Kőszegi-hegység jólismert célpontjai közül néhányat a végén érint, az út nagy része távol Kőszegtől, a hegység Ausztria felé néző részén, vagy konkrétan Ausztriában vezet. Osztrák települések, melyeket érintünk: Rattersdorf, Liebing, Hammerteich. A túra látványosságai: szép és illatos osztrák erdőszakaszok, csobogó patakok, pisztrángtelepek, egy festői tó az erdő mélyén, és az általunk elnevezett „Muflon-völgy”, ahol eddig 4-ből 3 alkalommal sikerült muflonokat megfigyelnünk, majd a túra végén az Óház-kilátó.

3. alpannonia® hard - Boldogasszony bora (kb. 14 km)

A túra során borospincék mellett elhaladva megismerkedünk a csepregi borokkal, betekintést nyerünk a horgászatot magas szinten űző sportemberek és a horogra akadt halak harcába a neves csepregi horgásztavak partján, a Csepreg feletti erdőkben pedig vigyázzunk, hiszen a fák között boszorkányok, betyárok tanyáznak…

Túraleírás, gpx fájl

4. alpannonia® hard - Népek kohója (kb. 22 km)

Horvát, német, horvát, osztrák, és ismét horvát települések meglátogatása szántóföldeken és erdőkön át. Utunk sokszor vallási emlékhelyek mellett halad, a takaros falvakban kedves helybeliek mosolyogva köszöntenek ránk, átéljük a szabad határátkelés élményét, mely a környező települések lakosai számára oly sokáig csak álom volt…

5. alpannonia® hard - Mezők, szántók, erdők (kb. 22 km)

Szép idő esetén zömében „napbarnítós”, ám bármilyen időjárás esetén igazán kiadós túra Kőszeghegyalja mezőgazdasági területeit átszelő útvonalakon. Pincék és tulajaik hívogatnak munkájuk "gyümölcsének" megízlelésére a Pogány-völgyben és a Csömöte-hegyen...

Túraleírás, gpx fájl

6. alpannonia® hard - Hegymenet (kb. 12 km)

Masszív igénybevétel ez a túrázó izomzatára nézve, hiszen az első etapban több, mint 500 m szintemelkedés vár ránk kevesebb, mint 6 km alatt. Fáradozásainkért gyönyörű kilátás kárpótol minket az Írottkő-kilátóból (884m), a Dunántúl legmagasabb pontjáról...

7. alpannonia® hard - Csúcs ez az érzés… (kb. 28 km)

Mély levegőt veszünk Bozsokon, ugyanis az autóutat elhagyva sokáig vízszintes terepet nem látunk… Első nagyobb célpontunk a Kalapos-kövek közelében a rejtélyes Holler-barlang, innen kitartóan „mászunk” egészen az Írott-kőig. Az eddigiekhez képest kellemesebb-lejtősebb terepen eljutunk a világháborús emlékhelyig, onnan a Nagy Szarvaskőig, majd a sárga alpannonia® jelzésen hosszasan „lecsorgunk” Rohonc városába. Körbesétáljuk a rohonci fürdőtavat, túránk utolsó etapjában pedig gyönyörködünk a panorámás szőlőhegyen, végül visszaérünk kiindulópontunkra, Bozsokra...

Túraleírás, gpx fájl

8. alpannonia® hard - Túra az elhagyott laktanyákhoz (kb. 27 km)

Komoly túra, sok felmászós-lecsorgós szakasszal... Összesen 7 valamikori katonai támaszpontot érintünk (Keresztkúti határőr-őrs, Keresztkút erdei pihenőhely, egykori lehallgatóbázis, Hörmann határőr-őrs, egykori katonai terület a Kendig és a Vöröskereszt között, Hétforrás határőr-őrs, Szálasi-bunker) de többek között a Stájer-házakat és az Óház-kilátót is. Ezek felfedezése időigényes, a táv és az útvonal vezetése miatt eleve strapás, valódi kihívás, igazi kalandnak ígérkezik a túrázók számára…

9. alpannonia® hard - Írottkő Natúrpark vándorlás (kb. 55 km)

Az igazán embert próbáló kihívás... Legalább 10-13 órás fárasztó, ám élményekben gazdag túrázás, érdemes még a hosszabb nappalokra tervezni. A „hátizsákos apó” jelzést követve meglátogatjuk az Írottkő/Geschriebenstein Natúrpark számos látnivalóját és települését, hivatalos rendezvény formájában szeptember első hétvégéjén járhatjuk végig a távot...

Túraleírás, gpx fájl

10. alpannonia® hard - Szarvasűzés Mátyás királlyal (kb. 28 km)

Kiadós túra nagy szintkülönbségekkel. A városszalónaki (Stadtschlaining) várból Mátyás királyunk szarvasai nyomába eredünk. Patak mentén, erdőkön-szántókon keresztül fel egészen a magas hegyre, majd a nap végén visszatérünk Városszalónakra és megpihenünk a vár alatt a patakparti alpannonia® tanösvényen...

A lehető legjobb felhasználói élmény érdekében úgynevezett sütiket (cookie) használunk. Ön hozzájárul a sütikhez, ha továbbra is használja weboldalunkat. Adatkezelési tájékoztató Elfogadom